Повернутися до звичайного режиму

/Files/вих робота.png

ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС У ЛІЦЕЇ

Основні завдання

  1. Гуманізація виховного процесу, що виражається у створення умов для всебічного розвитку особистості, спонукання її до самоаналізу, самооцінки, саморозвитку, самовиховання.
  2. Підтримка та укріплення ліцейських традицій, що сприяють створенню загальноліцейського колективу.
  3. Удосконалення методичної майстерності класного керівника, спроможного компетентно і з повною віддачею займатися здійсненням виховної діяльності та ефективно вирішувати питання виховання школярів.
  4. Розвиток учнівського самоврядування, підвищення його ролі в освітньому процесі.

Пріоритетні напрямки виховної роботи в 2023/2024 навчальний рік:

- формування особистих рис громадян України, національної свідомості та самосвідомості учнів;

- виховання духовної культури особистості;

- виховання поваги до Конституції та законодавства України, державної символіки;

- формування високої мовної культури;

- утвердження принців загальнолюдської моралі на основі відновлення історичної пам’яті;

- збереження та збагачення народних традицій;

- виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності та культури розумової праці;

- формування творчої працелюбної особистості;

- забезпечення повноцінного фізичного розвитку учнів, охорони та зміцнення здоров’я;

- формування екологічної культури учнів, гармонії їх відносин з природою;

- створення умов для творчого розвитку природних обдарувань дитини, залучення учнів до різноманітної діяльності, самореалізації;

- посилення уваги до питань морально-етичного виховання, створення системи профілактики відхилень у поведінці учнів;

- підпорядкування змісту, форм і методів роботи визнанню особистості дитини як найвищої соціальної цінності;

- створення умов для соціального захисту дітей;

- зміцнення служби соціальної та психолого-педагогічної допомоги дітям, батькам, сім’ям;

- організація педагогічно-доцільної системи учнівського самоврядування, колективне планування діяльності вчителів та учнів через раду, учнівський комітет;

- доцільне використання можливості позашкільних освітніх закладів для організації позакласної роботи.

Методичні рекомендації щодо організації виховної роботи у воєнний час

Виховання – багатогранний і складний процес, значення якого неможливо переоцінити. Він передбачає формування у дитини єдиної системи цінностей і соціальнихкомпетенцій.А це і ставлення до себе і своїх батьків, відношення до природи, суспільства, своєї країни тощо.

Метою виховної роботи є виховання громадянина України – носія цінностей та загальнолюдських надбань.

Виховна робота ґрунтується на таких принципах:
  • принцип гуманізації та демократизації виховного процесу, який передбачає рівноправність, але різнозобов'язаність учасників педагогічної взаємодії, їх взаємоповагу, що викликає у вихованців позитивну налаштованість, відкритість до сприймання громадянських цінностей: щирості, доброти, справедливості, доброзичливості, співчутливості, милосердя тощо;
  • принцип самоактивності й саморегуляції, який сприяє розвитку у вихованця об'єктивних характеристик, формує здатність до самокритичності, до прийняття самостійних рішень, і формує громадянську позицію особистості, почуття відповідальності;
  • принцип комплексної і міждисциплінарної інтегрованості передбачає встановлення в національному вихованні тісної взаємодії та поєднання навчального та виховного процесів, зусиль сім'ї, дитячих та молодіжних об'єднань, організацій;
  • принцип культуровідповідності передбачає органічну єдність з історією та культурою народу, його мовою, народними традиціями та звичаями, що забезпечують наступність і спадкоємність поколінь;
  • принцип інтеркультурності передбачає інтегрованість національної культури в контексті загальнодержавних і світових цінностей, у загальнолюдську культуру;
  • принцип гармонізації родинного і суспільного виховання полягає в об'єднанні і координації виховних зусиль усіх суспільних інституцій, організації педагогічного всеобучу батьків;
  • принцип безперервності і наступності сприяє підготовці свідомої інтелігенції, оновленню і збагаченню інтелектуального геноциду нації, створенню необхідних умов для розвитку особистості, її мислення, загальної культури, пропагування здорового способу життя.

Основними напрямами виховної роботи в ліцеї є:

• патріотичне і громадянське виховання яке здійснюється з метою формування в учнівської молоді рис громадянина України, вироблення національного патріотизму, глибокого розуміння громадянського обов'язку, пошани до Конституції України, державних символів;

• правове виховання спрямоване не тільки на поінформованість учнів про міжнародні та державні акти, що гарантують і забезпечують права і свободи людини, але й на вироблення стійких навичок застосування цих законодавчих положень. З розповсюдженням таких злочинів проти особи, як торгівля дітьми, жінками, втягнення їх до сексбізнесу, набуті навички захисту власних прав можуть стати дієвим знаряддям у попередженні протиправних дій. Разом з тим, правове виховання має сприяти також попередженню протиправної поведінки молоді;

• трудове виховання, яке має важливе значення в умовах нових суспільних відносин і провідним завданням якого є соціалізація особистості, вироблення активної позиції у набутті трудових навичок. Усвідомлення необхідності вибору і здобуття професії;

• моральне виховання, мета заходів якого є у виробленні потреби поводити себе згідно з моральними нормами, прийнятими в суспільстві, наслідування кращого досвіду попередніх поколінь, традицій сім'ї, родини, народу з усвідомленням загальнолюдських пріоритетів;

• художньо-естетичне виховання передбачає ознайомлення учнів ліцею з народним мистецтвом, пісенним та поетичним фольклором, звичаями та традиціями українського народу та інших народів України. Велике значення в художньо-естетичному виховання має збереження і розвиток місцевих традицій народного мистецтва;

• екологічне виховання, завдання якого є формування в учнів усвідомлення того, що людина — частина природи, почуття відповідальності за стан навколишнього середовища, виховання культури поведінки, формування практичних вмінь та навичок дбайливого ставлення до природних багатств. В умовах урбанізації екологічний стан в Україні потребує уваги не тільки з боку державної влади, але й кожного громадянина, в тому числі й учнів;

• фізичне виховання, має на меті утвердження принципів здорового способу життя, що впливає на загальне підвищення стану здоров'я українського суспільства та без якого повноцінний розвиток учнівської молоді неможливий. Цьому сприяє пропагування культу здорової особи на прикладах життя вітчизняних спортсменів, видатних діячів держави. У зв'язку із складною демографічною динамікою в Україні важливого значення набувають дії держави, спрямовані на збереження репродуктивного і фізичного здоров'я громадян України.

Для реалізації цих завдань у ліцеї розроблений план виховної роботи навчального закладу та окремі плани класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне.

СВЯТА ТА ПОДІЇ 2023-2024 р.р.

Кiлькiсть переглядiв: 611